Thursday 26 October 2017

Imej Sulaman Mesin

Entri: # 24
Teks: Azuriyah Mohamad 
Foto: Azuriyah Mohamad 


 السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ 

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA MENGASIHANI


Hari ini cik azue menulis tentang imej sulaman mesin.  Imej ini adakalanya didatangkan sekali dengan mesin sulaman yang dibeli, atau lebih dikenali dengan kata imej 'built in'. Imej ini berada di dalam mesin sulaman tersebut.

Ada juga imej sulaman yang disertakan di dalam pakej belian mesin dan boleh dimuat naik ke mesin bila diperlukan.
Selain daripada ini, imej sulaman juga boleh didapati di lawan web tertentu yang ditawarkan secara percuma.

Sekarang ini, terdapat ramai pembuat dan penjual imej bagi sulaman mesin. Buatlah carian di laman sesawang dan kalian boleh jumpa imej-imej sulaman yang ditawarkan oleh penjual-penjual imej sulaman, samada dari dalam negara mahu pun dari luar negara.

Suka diingatkan di sini, setiap imej sulaman mesin, mestilah mematuhi format mesin sulaman yang kita ada.
Jadual di bawah adalah contoh jenama mesin dan format imej sulaman yang patut digunakan.



Selain daripada memuat turun imej sulaman dari laman sesawang secara percuma atau dari penjual imej sulaman, kalian juga boleh membuat sendiri imej sulaman kalian bagi yang mempunyai perisian komputer untuk membuat imej sulaman.

Terdapat pelbagai jenis perisian komputer yang dapat membuat dan menukar sesuatu imej menjadi imej sulaman komputer. Nanti akan cik azue perincikan dalam entri selanjutnya.

Jadi diharap dengan sedikit perkongsian ini dapat membantu kalian dalam mengenalpasti imej dan format sepatutnya yang boleh mesin sulam kalian guna nanti.

Sekian.


1 comment: